پرسشهای مربوط به انتشارات کنفرانس

پرسشهای مربوط به ارسال چکیده

پرسش: آیا برای ارسال اولیه مقاله به کنفرانس چکیده مقاله کافی است؟
پاسخ: بله. برای ارسال اولیه یک چکیده ۷۵۰ واژه‌ای به فارسی یا انگلیسی کافی است. در صورت پذیرفته شدن در داوری درخواست ارسال مقاله کامل می‌شود.
پرسش: قالب خاصی برای ارسال چکیده وجود دارد؟
پاسخ: بله. لطفاً فایل قالب چکیده را دریافت کنید و چکیده را بر روی آن بنویسید. استفاده از قالب یکسان به داوران کمک می‌کند که اطلاعات مورد نیاز خود را به سهولت دست آوردند و سریعتر داوری را انجام دهند.
پرسش: در چکیده چه مواردی باید نوشته شود؟
بیان مسئله به شکل مشخص و شفاف؛ سئوالها یا فرضیه‌های پژوهش؛ چارچوب یا مدل تئوریک؛ روش شناسی؛ نمونه داده‌ها؛ یافته‌ها؛ مشارکت این پژوهش در دانش و در واقع بیان دلایل ارزشمندی این مطالعه. برای سادگی کار می‌توانید فقط به پرسشهای مطرح شده در بخش چکیده که در قالب بالا وجود دارد پاسخ دهید.
پرسش: آیا امکان پذیر است که به جای چکیده، متن کامل را بفرستم؟
بله. طبیعتاً ارسال زودتر متن کامل به داوری دقیقتر کمک میکند و همچنین به تسریع فرایند چاپ می‌انجامد. در صورتی که مایل هستید متن کامل را بفرستید از قالب زیر استفاده کنید:

 


پرسشهای مربوط به ژورنالهای کنفرانس

پرسش: چگونه از اعتبار ژورنالها و ISI بودن آنها مطمئن شویم؟
نمایه ISI نام قدیم نمایه‌ای است که امروز Thomson Reuters Web of Science نامیده می‌شود. دقت فرمایید که Web of Science با Web of Knowledge تفاوت دارد و فقط Web of Science معادل با ISI قرار دارد. نمایه Web of Science تنها چهار پایگاه داده را در بر می‌گیرد. در این صفحه از سایت Thomson Reuters می‌توانید پایگاه‌های داده نمایه شده توسط این موسسه را ببینید و پایگاه‌های Web of Science را نیز مشاهده کنید: http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl/
همانطور که در تصویر دیده می‌شود فقط چهار پایگاه داده شامل Web of Science می‌شوند یا همان ISI هستند: Arts & Humanities Citation Index، Emerging Sources Citation Index، Science  Citation Index Expanded، Social Sciences Citation Index 

isi

بنابراین هر ژورنالی که در Master list تامسون رویترز با یکی از این چهار پایگاه داده نمایه شده باشد ISI محسوب می‌شود.
پس از آشنایی با پایگاه‌های داده زمان چک کردن نمایه شدن این دو ژورنال است. برای این کار نام ژورنالها یا ISSN آنها را در بالای همان صفحه تایپ می‌کنیم (برای Eureasian Business Review شماره ISSN چاپی آن و برای ژورنال AD-minister شماره الکترونیک آن در پایگاه داده ثبت شده است). برای سهولت کار می‌توانید صفحه مربوط به این دو را در این دو لینک چک کنید:
صفحه تایید Eurasian Business Review
صفحه تایید AD-minister
می‌توانید ببینید که هر دو ژورنال توسط سایت اصلی Thomson Reuters تایید شده‌اند و نیز هر دو در پایگاه داده Emerging Sources Citation Index نمایه شده‌اند که یکی از چهار پایگاه‌داده Web of Science و یا همان ISI است. در صورت لزوم و برای اطمینان از صحت و اعتبار می‌توانید از استادان و یا کارشناسان مربوط کمک بگیرید و یا با دبیرخانه کنفرانس تماس حاصل کنید.
پرسش: چگونه می‌توانیم از اعتبار و صحت ژورنالهای کنفرانس مطمئن شویم؟
پاسخ: اخیراً ژورنالهای جعلی زیاد شده‌اند و برخی کنفرانسها هم به دروغ وعده چاپ در برخی ژورنالهای معتبر را می‌دهند تا جایی که در صفحه اصلی ژورنال حتی به زبان فارسی ذکر می‌شود که این ژورنال به هیچ عنوان مقاله‌های کنفرانسها را چاپ نمی کند. نظر به وفور این موارد شرکت کنندگان حق دارند که کاملاً درباره اعتبار ژورنالهای کنفرانس اطمینان حاصل کنند.
برای این امر توصیه می‌شود که: ۱) به لیست نشریات نامعتبر خارجی (لیست سیاه) منتشره توسط وزارت علوم به این نشانی مراجعه کنید و هر دو ژورنال را چک کنید تا مطمئن شوید که جعلی نیستند و نیز صفحه واقعی آنها همین صفحه اصلی ارائه شده توسط سایت کنفرانس است. ۲) به صفحه اصلی سایت ژورنالها مراجعه فرمایید تا فراخوان کنفرانس را مشاهده فرمایید. این فراخوان که در صفحه اصلی ژورنالها منتشر شده است جای تردید برای اعتبار و صحت چاپ مقاله‌های کنفرانس در این ژورنالها باقی نمی‌گذارد.
فراخوان ژورنال Eurasian Business Review را می‌توان مطابق شکل زیر در صفحه اصلی این ژورنال به این نشانی مشاهده کرد. روی Conference in Innovation and Technology کلیک کنید تا فراخوان کنفرانس را روی سایت اصلی ببینید و از صحت آن مطمئن شوید. (طبیعتاً در طی زمان و با محتوای جدید مکان آن در صفحه ممکن است تغییر کند اما تا یکم سپتامبر آنلاین خواهد ماند).
eras
فراخوان ژورنال AD-minister را نیز می‌توان در این صفحه مشاهده کرد.
administer
پرسش: آیا همه مقاله‌ها در ژورنالهای کنفرانس چاپ می‌شوند؟
خیر. تنها مقاله‌هایی که توسط داوران و طبق اصول داوری ژورنالهای معتبر پذیرفته شوند در ژورنالها چاپ خواهند شد. این دو ژورنال با شرایط دشواری حاضر به اختصاص یک شماره خود به کنفرانس شده‌اند و شروطی را لحاظ نموده‌اند که سردبیران مهمان موظف به رعایت آنها هستند. نمایه شدن در Web of Science کار دشواری است و ژورنالها به هیچ عنوان حاضر به از دست دادن آن به دلیل کیفیت پایین نیستند و از این رو سردبیران مهمان با رعایت کلیه شرایط، فرم داوری و کیفیتهای آن ژورنالها اقدام به داوری و پذیرش مقاله‌ها می‌کنند.
پرسش: آیا داوران ژورنالها توسط هیئت داوران کنفرانس انتخاب خواهند شد؟
ژورنال AD-minister کل فرایند داوری را به داوران برگزیده کنفرانس واگذار کرده است. برای ژورنال Eurasian Business Review یک داور از طرف سردبیر اصلی ژورنال و یک داور از طرف هیئت داوران کنفرانس انتخاب خواهد شد.
پرسش: فرایند پذیرش چگونه است؟
پس از ارسال مقاله کامل، سردبیران کنفرانس مقاله را مطالعه می‌کنند. در صورتی که از نظر کیفیت، نگارش صحیح، شفاف بودن مسئله تحقیق، کیفیت روش شناسی، شیوه بیان یافته‌ها و ارزش‌افزایی پژوهش دارای حداقلهای لازم برای ارسال به داوری تشخیص داده شود، برای داوران ارسال خواهد شد. این فرایند مطالعه و انتخاب داور مناسب معمولاً یک هفته زمان می‌برد. داوران پس از دریافت مقاله دو هفته وقت دارند تا نسبت به پذیرش یا عدم پذیرش مقاله اعلام نظر کنند. در صورت پذیرفتن مقاله سه هفته زمان برای داوری در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. پس از طی این زمان در صورتی که نظر هر دو داور یکسان باشد، تصمیم نهایی توسط سردبیران گرفته خواهد شد. اگر اختلاف زیادی مشاهده شود، داور سوم تعیین خواهد شد و این بار یک هفته برای اعلام نظر زمان خواهد داشت. پس از آن سردبیران نظر نهایی را به دبیر کنفرانس اعلام خواهند کرد و ایشان نیز به اطلاع ارسال کننده خواهد رساند. در صورتی که اصلاحاتی درخواست شود، که معمولاً نیز چنین است، متناسب با اصلاحات لازم وقت داده خواهد شد.
پرسش: در صورت پذیرفته شدن چقدر تا چاپ مقاله زمان لازم است؟
سررسید ارسال مقاله‌ها برای ژورنال Eurasian Business Review اول سپتامبر و برای AD-minister بیستم نوامبر سال ۲۰۱۶ است. با این حال فرایند داوری از زمان دریافت مقاله‌ها توسط سردبیران کنفرانس آغاز خواهد شد. طبق موافقت سردبیران هر دو ژورنال، هنگامی که تعداد مقاله‌های پذیرش گرفته به چهار مقاله برسد، به صورت مقاله‌های In press پیش از موعد انتشار شماره اصلی ژورنال در سایت به صورت صفحه بندی شده و آماده استفاده آنلاین می‌شوند تا نویسندگان بتوانند پیش از زمان انتشار نسخه نهایی از امتیاز آن استفاده کنند. در صورتی که مقاله‌ها به تعداد لازم برای چاپ پیش از موعد نرسند گواهی پذیرش صادر خواهد شد.
پرسش: چگونه شانس موفقیت خود در داوری را افزایش دهیم؟
برای موفقیت در داوری مقاله‌های خود به چند نکته بسیار دقت کنید: ۱) نگارش صحیح انگلیسی: شرط اصلی پذیرش نوشتار صحیح و بدون غلط انگلیسی است. با توجه به اینکه اغلب داوران انگلیسی زبان هستند، پیشنهاد می‌شود که مقاله خود را پس از بررسی کیفیت لازم به یک ویرایشگر انگلیسی بسپارید تا نگارش آن را چک و اصلاح کند. ۲) ارزش آفرینی: در داوری هر مقاله ابتدا بیان مسئله تحقیق و نیز پاسخ به آن بررسی می‌شود و اینکه چقدر حل این مسئله ارزشمند و مهم است و چقدر یافته‌های این پژوهش در گسترش دانش موجود کمک می‌کند. برای مثال بسیاری از مقاله‌ها با مطرح کردن فرضیه‌های پیش‌پاافتاده و یک روش تحقیق بارها آزموده شده روابط میان دو یا چند متغیر را می‌سنجند. چنین پژوهشهایی عمدتاً توسط داوران به دلیل «عدم ارزش آفرینی کافی» رد می‌شوند. بنابراین به ارزش آفرینی مقاله خود توجه کنید. این ارزش‌آفرینی می‌تواند طرح یا بهبود یک تئوری، مطرح کردن شیوه‌ای برای انجام کار، و یا ارائه راه‌حلی برای یک مشکل باشد. ۳) روش تحقیق: روش تحقیق مناسب از شرط‌های لازم مقاله است. به کیفیت روش تحقیق و اینکه مناسب موضوع باشد دقت فرمایید. به یاد داشته باشید یکی از ژورنالهای کنفرانس یعنی Eurasian Business Review صرفاً به روشهای کمّی علاقه دارد و روش‌های آماری را می‌پذیرد. ژورنال دیگر چنین محدودیتی ندارد و هر دو روش کمّی و کیفی را قبول می‌کند. همچنین به شیوه نامه نگارش مقاله برای کنفرانس و یا ژورنال انتخابی خود توجه داشته باشید.
پرسش: چگونه از نتیجه داوری مقاله خود مطمئن شوم؟

نتیجه داوری توسط سامانه Easy Chair که ویژه کنفرانس است توسط اکانت ثبت شده شما ارسال می‌شود. برای اطمینان می‌توانید با ایمیل info@icrit.ir نیز مکاتبه کنید.


پرسشهای مربوط به چاپ مقاله‌ها در کتاب کنفرانس

پرسش: چگونه از چاپ کتاب توسط انتشارات معتبر اسپرینگر مطمئن شویم؟
پاسخ: انتشارات اسپرینگر به عنوان یک ناشر بسیار معتبر پیش از دریافت متن کتاب و تایید آن توسط نویسندگان و سپس سری ادیتور نمی‌تواند به طور مکتوب تاییدیه چاپ کتاب بدهد. با این حال آقای پروفسور مایک فردریشسون به عنوان سری ادیتور مجموعه Media Business and Innovation (لینک اینجا) از این انتشارات در هیئت علمی کنفرانس حضور دارند و خود ادیتور اول این کتاب هستند. همین حضور ایشان که تایید کننده نهایی کتاب هستند و نیز کارنامه ایشان در نشر کتاب در این سری که قابل مشاهده در این لینک است به عنوان تضمینی برای چاپ کتاب ارائه می‌شود. در کنفرانس سال ۲۰۱۵ که توسط ایشان در برلین برگزار شد نیز کتابی به عنوان Digital Transformation in Journalism and News Media منتشر شده که حاوی مقاله‌های کنفرانس است (لینک در اینجا)
پرسش: آیا کلیه مقاله‌های ارسال شده در کتاب کنفرانس چاپ می‌شوند؟
پاسخ: کلیه مقاله‌های ارسال شده خیر اما همه مقاله‌های پذیرفته شده بله. تمام مقاله‌های ارسالی که توسط سردبیر علمی کنفرانس برای ارائه در کنفرانس پذیرفته می‌شود در کتاب کنفرانس چاپ می‌شود. با این حال کیفیت چاپ متفاوت است. مقاله‌های باکیفیت به طور کامل و مقاله‌هایی که کیفیت پایینتر آکادمیک دارند در انتهای کتاب به شکل چکیده چاپ می‌شوند.
پرسش: به عنوان نویسنده یک فصل از کتاب چه دستاوردی خواهم داشت؟
پاسخ: داشتن یک فصل از کتاب در تمام ارزیابیهای آکادمیک دارای امتیاز است و اگر چنین فصلی در یک کتاب معتبر در انتشارات بین‌المللی باشد امتیاز آن معمولاً دوبرابر است. برای داشتن ارزیابی دقیق می‌توانید به فرمهای ارزشیابی علمی دانشگاه‌ها و موسسات عالی رجوع کنید. اگر که شما فردی آکادمیک نیستید و نیازی به ارزشیابی علمی ندارید هم چنین فصلی بیانگر دیدگاه‌های فنی و تخصصی شما در زمینه کاریتان است و با ارجاع به آن اعتبار تخصصی خود را، که حداقل از نظر نگارش و ساختار مناسب توسط ادیتورها تایید شده، نشان می‌دهید. مهمترین دستاورد این فصل از کتاب اما، ذکر نام نویسندگان فصلها در انتشارات بسیار معتبر اسپرینگر آلمان است. شاید این کتاب کنفرانس از معدود فرصتهایی باشد که بتوانید با بیان دیدگاه تخصصی خود نامتان را در چنین سایتی ثبت کنید.

نمونه ثبت نام نویسندگان فصلها در سایت اسپرینگر را می‌توانید در این نشانی بینید: http://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-319-08515-9

chapter authors
همانطور که مشاهده می‌کنید ادیتورهای کتاب در بخشی جدا و نویسندگان فصلها نیز به شکل کاملاً جدا در سایت آمده‌اند و حتی صفحه اول کارشان به شکل صفحه‌آرایی شده و به عنوان بخشی از کتاب همراه با نامشان به صورت عمومی قابل دستیابی است.
پرسش: آیا فصل از کتاب با نام خود من قابل ارجاع علمی خواهد بود؟
بله. طبق دستورالعمل APA به کار شما اینگونه ارجاع خواهد شد:

Your Family, Your name (2018), “The chapter title” IN: Freidrichsen,M., Moedinger,W., Khajeheian,D., Innovation in Technology: Convergence of Theory and Practice, Springer, pp xx-xx

پرسش: کنترل کیفیت چگونه خواهد بود؟
انتخاب مطالبی که یکدست باشند و با هدف و موضوع کتاب هماهنگی داشته باشند برعهده ادیتورهاست. پس از کنفرانس و دریافت متن کامل مقاله‌ها ادیتورها آنها را می‌خوانند و درباره کیفیت مطلب تصمیم‌گیری می‌کنند. در صورت نیاز به اصلاحات موارد اصلاحی را می‌فرستند تا از طرف نویسندگان مطلب اعمال شود.
همچنین کیفیت نگارش انگلیسی مقاله‌ها بسیار مهم است. معمولاً استفاده از یک بنگاه ویرایش انگلیسی توصیه می‌شود تا مطلب را به صورت یکدست و توسط یک نویسنده خبره انگلیسی‌زبان که با نگارش آکادمیک آشناست بازنویسی کند. در برخی موارد دیده شده که در داوری‌ها کیفیت نگارش انگلیسی همپای کیفیت خود مقاله ارزیابی می‌شود و از این رو ادیتورها بر کیفیت نگارشی همپای کیفیت علمی اصرار دارند.
پرسش: کتاب کنفرانس چه زمانی چاپ می‌شود؟ 
پس از تایید نهایی مقاله‌های کنفرانس در هر دو قالب مقاله‌های کامل و چکیده مقاله‌ها، نسخه نهایی با تایید خود آقای پروفسور فردریشسون به عنوان ادیتور مجموعه، به انتشارات فرستاده می‌شود. به طور متعارف بین هشت تا ده ماه فرایند آماده سازی و چاپ کتاب طول می‌کشد و معمولاً هم یک نسخه الکترونیک از کتاب برای هر یک از نویسندگان ارسال می‌شود، با قید الزام به عدم توزیع گسترده توسط مولف. پیشبینی ادیتورهای کتاب این است که کتاب در ماه‌های آخر سال میلادی ۲۰۱۷ آماده می‌شود، و تاریخ ۲۰۱۸ را می‌خورد. دلیل طول کشیدن از زمان کنفرانس تا چاپ نیز زمان لازم برای دریافت مقاله‌های کامل، کنترل کیفیت و داوری توسط ادیتورها، زمان مورد نیاز برای اصلاحات توسط مولفان و نیز زمان متعارف مورد نیاز برای نگارش یکدست و روان انگلیسی کلیه مقاله‌ها می‌باشد.

مشترک اخبار شوید

ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار کنفرانس برای شما ارسال شود. بدیهی است که از ایمیل شما هیچ استفاده تبلیغاتی خارج از کنفرانس نخواهد شد و هر زمان که مایل باشید می‌توانید اشتراک خود را لغو کنید.

تاریخهای مهم

28 اسفند 1395: انتشار شماره های ویژه کنفرانس در ژورنالهای همکار
14 مرداد 1395: آخرین فرصت ارسال مقاله نهایی و تکمیل ثبت نام
31 مرداد 1395: اعلام داوری نهایی
31 شهریور 1395: آخرین فرصت اصلاحات مقالات کنفرانس

ارتباط با ما

دبیرخانه شماره ۱:
تهران، میدان توحید، خیابان پرچم، پلاک ۶، واحد ۳. تلفن: 66968313

دبیرخانه شماره ۲:
تهران خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از چهارراه ولیعصر(عج)، نبش خیابان شهید بالاور، شماره ۴۶۷ (ساختمان معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی امیر کبیر)، طبقه چهارم، مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و بهره وری دانشگاه صنعتی امیر کبیر. تلفن: ۶۶۴۹۵۴۱۹

تلفن پشتیبانی: 09212476167 (از ساعت 9 صبح تا 12 شب)

ایمیل: info@icrit.ir

ایمیل دوم: icrit2016@gmail.com

Telegram email2